ابزاری جدید برای کمک به تشخیص افسردگی در افراد مبتلا به دیابت

 19آوریل 2017 - یک ابزار جدید برای ارزیابی خلق و خوی بیماران برای درمان بهتر افراد مبتلا به دیابت که ممکن است احساس افسردگی کنند، راه اندازی شده است.

نسخه ی اطلاعات خلق و خوی دیابت بریتانیا، یک سند یک صفحه ای است که برای کمک به شروع یک گفتگو بین فرد مبتلا به دیابت و پزشک یا مراقب بهداشتی او طراحی شده است.

در این صفحه همچنین به نشانه های کلیدی افسردگی و اضطراب در بیماران اشاره شده است، همچنین پیشنهاداتی برای افراد افسرده برای رسیدن به احساس بهتر ارائه می دهد.

به گفته ی سازمان بهداشت و تعالی مراقبت در انگلیس( NICE)، احتمال ابتلا به افسردگی برای افرادی که از مشکلات بهداشتی مزمن مانند دیابت رنج می برند، سه برابر بیشتر از افراد سالم است. در جامعه ی دیابتی، افسردگی شایع ترین اختلال روانی است.

درمان افراد مبتلا به دیابت و افسردگی بسیار مهم است، زیرا تحقیقات نشان داده است که افسردگی می تواند به طور مستقیم بر توانایی فرد برای مدیریت دیابت خود تاثیر گذارد.

به گفته یIDDT، یک موسسه خیریه دیابت پیشرو، تا سه چهارم از موارد افسردگی در افراد مبتلا به دیابت ممکن است تشخیص داده نشده باقی بماند. تصور می شود دلیل عدم تشخیص افسردگی این است که بسیاری از مردم بر این باورند که احساس افسردگی آنها از علائم طبیعی دیابت است.

دیابت بریتانیا گفته است که در حال حاضر کار با سیستم هایIT  در مراقبت های اولیه بمنظور پیدا کردن راهی برای جاسازی این ابزار ارزیابی خلق و خو، آغاز شده است، این بدین معنا است که این صفحه به طور خودکار برای بیماران خاص بالا می آید. امید است این روش سرعت درمان و افزایش اثربخشی مداخلات را بهبود بخشد.

Louise Cripps   افسر ارشد بهداشتی مسئول این ابزار جدید در دیابت بریتانیا، گفت: نسخه اطلاعات خلق و خو برای افراد دیابتی به متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا حمایت روانی مورد نیاز بیماران را به آنها ارائه دهند، این حمایتها برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت حیاتی است.

او افزود: ما می خواهیم این ابزار جدید به شروع یک گفتگو در مورد احساسات بیمار با پزشک بیانجامد و بیمار را تشویق کند که به بهبود خلق و خوی خود از راه های ممکن فکر کند.

آغاز این مکالمات می تواند مشکل باشد، اما تمرکز بر سلامت روان بیماران می تواند به کنترل بیماری فرد کمک کرده و خطر ابتلا به عوارض جدی را به حداقل رساند و می تواند به نتایج بالینی بهتری برای بیماران منجر شود.

منبع:

http://www.diabetes.co.uk/news/2017/apr/new-tool-launches-to-help-depression-among-people-with-diabetes-98068008.html